Túrára fel! Irány Hongkong!

Igen, Hongkongról az embernek leginkább a felhőkarcolók jutnak eszébe, pedig a város pont azért különleges, mert alig egy karnyújtásnyira van tőle a természet. És, hogy ez mennyire így van, három Hongkonghoz közeli túraútvonalat mutatok most be. Válogatás a kedvenceimből!

Hongkongban mindig lehet túrázni, hiszen a tartomány 40%-a természetvédelmi park. Az üzleti központtól már alig fél óra buszozással az óceánparton strandolhatunk, fél óra kompozással, vagy egy óra buszozással pedig már a végtelen erdőben találhatjuk magunkat. Az időjárás túrázásra mindig alkalmas, nyáron ajánlott azonban fürdéssel egybekötni az útvonalat. Mi már rengeteg szép helyen jártunk, hegyekben-völgyekben, vízesésnél fürödtünk, kis tavakban úszkáltunk, illetve majmokkal sétáltunk. Ez utóbbival kapcsolatban jöjjön is az első túrázási helyszínem!

Majom-hegy

Az interneten kutakodva olvastam, hogy Hongkongban 2100 darab makákó garázdálkodik szabadon, ebből pedig körülbelül 1800 példány a Kowloon-félszigeten található Shan természetvédelmi parkban él. A kedvenc állatom  a majom, így másnap reggel útra keltünk a  Majom-hegyre, ahol egy könnyed, 6 kilométeres túraútvonal várt minket. A 20 perces minibuszos utazás után, leszálláskor legalább 20 majmot láttam a megálló közelében, mintha csak ránk vártak volna :) Természetesen minket vártak, ugyanis sok ember eteti őket. A táblák viszont folyamatosan figyelmeztetnek, hogy ne etessük az állatokat, amit én nehéz szívvel, de tiszteletben tartottam. Ennek a tiltásnak az a magyarázata, hogy állítólag azok a majmok, akik a turisták táplálékaihoz szoknak, sokkal nehezebben, vagy akár egyáltalán nem tudnak majd élelemet keresni az erdőben. Fura...

Fotó: Pataki NikiFotó: Pataki Niki

Méretüket tekintve a makákók elég nagy termetűek élőben is, a nőstényeken meg csak úgy csüngnek a kis majmok. Hozzájuk érni tilos, mint ahogyan nem ajánlott enni sem előttük, mert nagyon szemtelenek, és állítólag gyorsan ráugranak az emberekre, ha meg szeretnének kaparintani valamit tőlük. A parkban több tábla is figyelmeztet az odaillő viselkedésre. Nem vicc!

A simogatási és evési tilalmon kívül, kerülni kell a hosszabb szemkontaktust is, mert azt támadásnak veszik. Nincs kerítés vagy rács, senki nem vigyáz a majmokra, tényleg a szabad élőhelyükön látogathattuk meg őket. Kíváncsian méregettek minket, talán egyedül néha kicsit féltem volna... Mivel esős időben mentünk, összesen két turistával találkoztunk, ami Hongkongban csoda számra megy. :) Az erdőbe beérve végül könnyen megtaláltuk  a kijelölt túraútvonalat. Az esős idő miatt a  majmok is rejtőzködtek, de azért a  6 kilométeres séta közben háromszor is láttam fáról fára ugrándozó, egymással játszó majmokat.

Továbbra is meglepő számomra az a nem köztudott tény, hogy Hongkongban, a világ egyik üzleti központjában, egy 8 milliós metropoliszban majmok élnek szabadon, csupán 20 percre a belvárostól.

Vízesés medence

Nyáron Hongkongban gyakran elviselhetetlen a hőség, és akár 95 fokos is lehet a páratartalom. Ilyen időben persze, hogy legszívesebben egész nap vízben lenne az ember... A várostól fél órás hajóútra található Discovery Bay, a Lantau-sziget különleges öble. Itt már autók helyett golfkocsit és biciklit használnak az emberek. Sok francia lakik itt a szigeten, ahol valóban úgy érezhetjük magunkat, mint egy soha véget nem érő nyaraláson. Nyugodtan sétálhatunk az úton, nincsenek lámpák, nem dudálnak a taxisok, és végre friss a levegő! A városi strandok nagy részét már kipróbáltuk, több tengerparti strandot is meglátogattunk, így most, életemben először, vízeséshez mentünk fürdeni.

Félórányira a kikötőtől, emelkedőn vezetett az utunk"Rock Pool" fele, és egy idő után már azt hittük, eltévedtünk, hiszen nem volt sehol egy turista jel, vagy tábla, ami a medencét jelölné.

Aztán egyszer csak meghallottuk a vízcsobogást... Gyönyörű látvány volt amint a kavicsok közt csorgó tiszta víz elterült előttünk. Szerencsére hoztunk magunkkal enni- és innivalót, így több órát is az öbölben töltöttünk. Az elején csak ketten, majd nemsokára, vasárnap lévén, felbukkantak a Fülöp-szigeteki házvezetőnők is, akik ezen a napon szintén szabadságukat élvezik. A víz kellemesen hűs volt, közepén több, mint 2 méter mély, és annyira tiszta, hogy teljesen lelátni az aljára. Mint utólag kiderítettem, Hongkongban sok vízesés medence van, akadnak ennél sokkal nagyobbak is, úgyhogy van még bőven felfedeznivaló. :)

Tai Tam Víztározó

Hongkong sziget üzleti kerületétől félórányi buszozással nem csak tengerpart tárul elénk, hanem egy hatalmas víztározó is. A Tai Tam 4 külön víztározójával 1872 óta működik, évente 6,2 millió köbméter vízkapacitással. A környéket minden oldalról dombok ölelik, 2009-től pedig az itt elterülő nemzeti park is megnyitotta kapuit a látogatók előtt. Tai Tam mind a mai napig Hongkong legnagyobb édesvízi vízkészlete, és kirándulóhelynek is fantasztikus.

A 18 fokos"hidegre" hűtött buszról leszállva el is kezdtük túránkat, melynek eleje több száz fokos lépcsővel indult, melynek"megmászása" a kinti hőségben és a tűző napon nehezen indult. A folytonosan dombon fel, dombon le útvonal megtétele több órába telt, de a látványért itt is megérte! Itt jöttünk rá a többiekkel nagy egyetértésben,  hogy a legjobb étel vagy ital, amit hozni lehet, az az indulás előtt lehűtött szőlő. Isteni volt! A dombtetőre felérve, egy újabb fantasztikus kilátás nyílt, a víztározók színe pedig nem a szokásos kék, hanem mesébe illő türkiz színű. Nagyon jól éreztük magunkat, jó volt a társaság is, de egyet megfogadtuk: többé nem indulunk 11-kor, tűző napsütésben túrázni!

Nehéz volt 3 kedvenc útvonalat választani, hiszen mindegyiken nagyon jól éreztük magunkat. Hongkongban, a nyüzsgő városban, ahol mindig pörög az üzlet és mindenhová sietni kell, különösen fontosnak tartom, hogy jusson idő kirándulni. Egy ilyen vasárnap délután, napsütéssel, vízeséssel, vagy majmokkal annyira feltölt, hogy akár szerdáig is tele van az energiaraktár. További népszerű programok a tengerparti BBQ, yacht bérlése barátokkal, és a szigetek körülhajózása, csoportos biciklitúrák, wakeboardozás, szörfözés, illetve tengerparti kempingezés. Szerencsére még rengeteg felfedeznivaló hely van, és lassan itt a tavasz, ami ideális túrázás szempontjából. Bárhol is vagyunk, induljunk ki a természetbe, igazi újjászületés vár ott ránk!

Tetszett a cikk? Kövess minket!

Facebook • Youtube • Instagram  Twitter  LinkedIn  Google+

Külföldön élsz, vagy szeretsz utazni, és van egy jó sztorid? Legyél a szerzőnk!