7 tipp a végtelen külföldi magány ellen

7 tipp a végtelen külföldi magány ellen
3 perc

Mindenki volt már magányos és bizony ez az érzés külföldön inkább előfordulhat. Hiányzik a család és a barátok. Minden új. Vagy még mindig nem illeszkedtünk be. Nincsenek annyira igazi barátaink. A párkapcsolat hiányzik. Nyelvi akadályok viszont vannak. Valaki mindig elköltözik. Hiába vesznek emberek körül, valahogy mégis minden felszínes.


De akármi is az oka, akár, hogy fizikailag is tök egyedül vagyunk vagy az is lehet, hogy emberek vesznek körül, a magányosság érzése feltörhet és iszonyatosan elhagyatottnak érezhetjük magunkat. Van, hogy csak pár órára vagy pár napra, de van, hogy huzamosabb időre beköltözik az életünkbe ez az érzés. Nincs előle menekvés, előbb vagy utóbb, többé vagy kevésbé, be fog kopogtatni hozzánk is. De mit lehet tenni a magány ellen?


1. Szeresd önmagad. Most nem akarok túlzottan pszichológusba vagy életmód tanácsadóba átmenni, de valóban, ha nem vagyunk jóban önmagunkkal, inkább leszünk magányosak és sokkal nehezebb lesz azt elviselni. Szerető emberek körében is egyedül leszünk a lelki bajainkkal, hiszen akármennyi szeretetet is tudnak mások nekünk adni, de önmagunk helyett nem tudnak minket szeretni. Ha viszont egyedül vagyunk ezekben a nehezebb pillanatokban, akkor viszont sajnos az önszeretet hiánya igencsak megerősödhet. A jó hír az, hogy a magány viszont jó lehetőség arra, hogy megismerjük, elfogadjuk és megszeressük önmagunkat. A naplóírás és tükörmunka sokat segít például.

2. Vezess naplót. Most nem olyan naplóról beszélek, hogy ’Kedves Naplóm’ és felsorolod, mit csináltál aznap. Nem egy lelkesítő blogbejegyzésre gondolok. Hanem kiírni magadból, ami van. Ami benned van. Használhatsz kérdéseket, a neten rengeteg naplóírós kérdés van, amelyek segítenek ebben vagy csak írhatsz magadtól is. A nyelvtan, a helyesírás, a nyelv nem számítanak, csak írj, ahogy és ami jön. Én minden napot naplóírással kezdek, minimum három oldal szabad írás.

3. Menj ki a természetbe. Természetben lenni valahogy óriási boldogságot jelent számomra: egyszerre szabadságot, megnyugvást és - ami a legfontosabb -, hovatartozást érzek. Ha valóban ott vagy a természetben, akkor bizony érezni fogod, hogy valahova tartozol és sosem vagy egyedül. Feküdj le a friss fűbe. Csodáld meg a kék eget. Ölelj meg egy fát. A fák nagyon tudnak szeretni. Táncolj egyet az erdőben. Komolyan.

A természet közelsége fontos (Flickr/nell roger)

4. Tudd, hogy ez is mulandó. Fogadd el, hogy ez is az élet és a folyamat része. De nem örökre szól. Semmi sem tart örökké. Emlékszel amikor kiskorodban elestél a bringával, vérzett a térded és úgy fájt, mint ami örökké fájni fog? De nem lett belőle világvége. Elmúlt. Ahogy minden elmúlik. Semmi sem tart örökké. A magány sem fog, mert az is változik, eltűnik, visszajön, hullámzik, alakul. Ez is az élet része. Sokat lehet belőle tanulni. De nem tart örökké.

5. Csinálj valami jót. Mi ad neked boldogságot? Nekem a futás az, ami leírhatatlan szabadságot és boldogságot okoz. Olyankor önmagam lehetek, felszabadult, boldog és egy a természettel. Az írás, a macskák, hosszú séták, a fényképezőm kattintása, érdekes épületek, színes virágok, erdőben lenni, az úszás, bicajozás, olvasás, színezés és más dolgok mind boldoggá tesznek és visszahoznak önmagamhoz. Ha magányos is vagy, esetleg nagyon magad alatt, akkor is csinálj olyan dolgokat, amiket általában szeretsz, amik boldoggá tesznek. Próbálj ki új dolgokat. Nincs vesztenivalód, de sok mosolygós percet nyerhetsz.

6. Mutasd ki a szeretetet. Hívd fel a régi barátokat vagy a családod. Beszélj új ismerősökkel. És ha nincs rá lehetőség, akkor tégy valami mást. Küldj egy képeslapot vagy egy csomagot például. Ha nincs kinek, mert talán nincs, akkor akár egy idegennek is kimutathatod a szeretetet, a benned levő jóságot. Segíts át egy nénit az utcán. Önkénteskedj. Dicsérd meg a buszon ülő lány szép ruháját. Labdázz egy kisgyerekkel. Játssz egy kutyussal. Minél több emberrel - vagy cuki cicával, kutyával, más állattal – kapcsolódsz, segítesz, és önzetlenül szeretsz, annál jobban fogod magad érezni.

7. Legyél hálás. Az élet nem könnyű. Sem otthon, sem külföldön, sem útközben. Van, hogy könnyebb, van, hogy nehezebb, van, hogy szuper és van, hogy ritka szar. Van, akinek jobb, mint másoknak. De általában ez felfogás kérdése is. Mindenki tud találni valamit, amiért hálás lehet. Mielőtt lefekszel írj le három dolgot, amiért hálás lehetsz. Próbálj meg valami újat találni minden nap. De ne csak írd le, képzeld el, gondold át újra és valóban érezd a hálát. Mikor felkelsz, mielőtt kinyitod a szemed, gondolj valamire, vagy valakire, amiért vagy akiért hálás lehetsz. A hála pozitív érzéseket hoz az életünkbe, ezzel pedig a magányosságunkat is csökkenti.


Kapcsolódó cikk: