Törökországi július

- V. rész: Hajókirándulás 12 szigetre

Törökországi július - - V. rész: Hajókirándulás 12 szigetre

Amit nagyon merek ajánlani tengerparton nyaralóknak, az az, hogy feltétlenül fizessenek be hajókirándulásra is valamelyik nap! Amerre mi jártunk, ott ez sosem hiányzott a kínálatból. És mindig meg is érte! Ha van a közelben egy sziget vagy több sziget, akkor egészen biztosan szerveznek oda hajókirándulásokat. Mozgalmasabb nap lesz, kellemes a tengeri szél a fedélzeten, meglátogatunk több helyet (szigetet, öblöt stb.), sőt, általában még enni is adnak a hajón - és hát a nyílt tengeren enni nem egy utolsó élmény!

A göçeki kikötőbenA göçeki kikötőben(Fotó: Laslavic Tímea)

A mi hajónk: AkdenizA mi hajónk: Akdeniz(Fotó: Laslavic Tímea)

Mi azzal a hajóval mentünk el kirándulni, amelyiket a szálláshelyünk tulaja ajánlott. Nem bántuk meg. Még a nap kiválasztásakor is szerencsénk is volt, mert éppen egy kevésbé zsúfolt hajóra szálltunk (nem szeretjük a tömeget). Velünk volt viszont egy olyan törökországi hölgy is, aki szintén a mi hotelünkben lakott és akivel összebarátkoztunk már a szálláshelyen. Ő több érdekes és hasznos dolgot is elmondott nekünk Törökországról, ezzel is kellemesebbé vált a kirándulás. Illetve egy adott pillanatban a páromra"rászállt" egy nagyon ügyesen úszó török kisfiú, aki valamiért nagyon szimpatikusnak találta őt és a közös halacskanézés után még a törölközőmet is elfoglalta a fedélzeten, hogy beszélgessenek. Mint megtudtuk, vegyesházasságból származik, ezért tökéletesen beszélt angolul. Ráadásul volt miről dumálni vele, nagyon ügyesen és okosan vett részt az eszmecserében. Így szereztünk török"barátokat" a hajón.

A fedélzetenA fedélzeten(Fotó: Laslavic Tímea)

Elindulás után nagy meglepetésként ért, hogy a fedélzeten jó zenét hallgathattunk. És nem hangosan bömbölt, hanem éppen a megfelelő hangerővel ment. Amikor feljött a fedélzetre a személyzet egyik tagja és szóba elegyedtünk vele (ismét valaki, aki beszélt angolul!), kiderült, hogy nagyon ért a zenéhez, innen a kellemes playlist. Fiatalabb korában Nyugat-Európában élt és rengeteg koncerten részt vett, sőt, fotózott is mindig és jó sok pénzt keresett azzal, hogy ezeket a fényképeket nagyobb méretben hívta elő és adta el rajongóknak. Sok-sok neves együttest és előadót látott élőben - így mivel volt közös téma, leült az asztalunkhoz, és a kellemes beszélgetés közben elfogyasztottunk egy  çay-t, azaz török teát. Ezt nem szabad kihagyni, ha Törökországban jár az ember fia - jobban felfrissít, mint a kávé, és annak ellenére, hogy egy forró ital, érdekes módon nagyon kellemes a melegben meginni! Nagyon erős fekete tea, ezért szervírozzák icipici poharakban - sosem csészében.

Török teaTörök tea(Fotó: Laslavic Tímea)

Mindenkivel - a török hölggyel, a hajós úrral és a kisfiúval is készült közös fotó. Szép emlékek! Na de merre jártunk? A hajó több öbölben és szigetnél is kikötött, és a hely adottságaitól függően úszkálhattunk, merülhettünk, illetve adott esetben a szigetre is betehettük a lábunkat. Itt éppen valami romoknál lehetett a víz alatt mustrára venni a halacskákat:

Fürdés és snorkeling romok közöttFürdés és snorkeling romok között(Fotó: Laslavic Tímea)

De sok-sok más helyen is megállt a hajó, összesen tizenkét szigetet érintettünk a kirándulás során.

Ez is egy sziget(ecske)Ez is egy sziget(ecske)(Fotó: Laslavic Tímea)

És természetesen mire megéheztünk volna, már el is készült az ebéd: friss hal vegyes salátával, majd hideg sört ittunk utána.

(Fotó: Laslavic Tímea)

Este érkeztünk meg a kikötőbe, így már a naplemente kezdetéről sem csúsztunk le. Annyira jól sikerült a kirándulás, hogy másodszorra is befizettünk  ugyanarra a hajóra és ugyanarra az útvonalra. Élmény a köbön!