Törökországi július

- IV. rész: A legjobb tengerpart nyomában

Törökországi július - - IV. rész: A legjobb tengerpart nyomában

Törökországi szabadságunk során szinte mindig egy másik partot próbáltunk ki. Ennek a tengerpartmustrának nemcsak a kíváncsiság volt az oka, hanem az is, hogy Göçekben tulajdonképpen nincs is igazán partrész, inkább kikötőként működik a helység.

A kikötőA kikötő(Fotó: Laslavic Tímea)

1. INLICE. Elsőként a Göçek közelében lévő Inlice falu tengerpartját próbáltuk ki. Egy jó kis rozoga busszal kerültünk oda, a buszjegy ára pedig tartalmazta a belépőt is, ami így elég olcsó volt összességében. A hely nem volt sem messze, sem éppen közel. Inkább a helybéliek használták - mondjuk ez minket nem zavart, hiszen tudtuk ezt és ennek ismeretében mentünk oda. Emiatt azonban egy kicsit zsúfolt is volt a hely. Semmi nem drága, de nem volt túl nagy választék ételek terén (értsd: két opció volt). Ami nagyon zavaró volt: a homok (inkább apró kavics) sötét színű volt és rettenetesen égette a talpunkat: alig lehetett elmenni mezítláb a vízig - de tényleg! Snorkelingről szó sem lehetett - a homok és a zsúfoltság miatt sem. Úgy döntöttünk, hogy akkor ez a part felejtős.

InliceInlice(Fotó: Laslavic Tímea)

(Fotó: Laslavic Tímea)

2. GÜNLÜKLÜ. Másnap kipróbáltunk egy magánkézben lévő partrészt Günlüklüben: The Bay Beach Club volt a hely neve. Nevetve emlékszem vissza, hogy amikor el kellett neveztem a gépen a mappát, amelybe az aznapi képeket tettem, már nem emlékeztem jól a névre és Ügünlüküt írtam. :) Ez a hely nagyon szép volt, egyáltalán nem tolongtak az emberek, drága is volt a belépő, meg minden amit ott fogyasztani lehetett. Egy klassz erdőn keresztül vezetett az út a partra: itt nézhettem meg közelről a ritka és erre a vidékre jellemző keleti ámbrafát, liquid amber tree-t. Ide se tértünk már vissza, nemcsak azért, mert tényleg drága volt, hanem mert sajnos halakat sem lehetett látni snorkeling közben.

GünlüklüGünlüklü(Fotó: Laslavic Tímea)

3. GÖÇEK ISLAND. Göçek közelében egy tucat sziget van. Kétszer is befizettünk hajós kirándulásra és akkor több szigetet is megnéztünk és jó néhánynál meg is álltunk, ám taxizó kis vízi járművel az egyikre - amely a helység nevét viseli és a legközelebb van hozzá - többször is visszamentünk. Ami meggyőzött: nyugis volt a hely, finom volt az étel, elbújhattunk a nap elől az árnyékba is és volt lehetőség halacskákat is nézni a víz alatt. Itt éreztük magunkat a legjobban.

Göçek IslandGöçek Island(Fotó: Laslavic Tímea)

TengerisünTengerisün(Fotó: Laslavic Tímea)

(Fotó: Laslavic Tímea)

4. ÖLÜDENIZ. A Kék Lagúna... A turisztikai reklámokban mindig nagyon kék a tenger vize, ám amikor a helyszínre megérkezünk, a valóságban sokszor egy kicsit másként festenek a dolgok. Nem úgy Ölüdeniz (jelentése: holt tenger) esetében: ennek a partnak igazán gyönyörű türkizkék a vize, ezért is becézik Kék Lagúnának. A Babadağ hegység lábánál fekszik ez a fantasztikus hely. Két ok miatt nem tértünk már vissza ide: nagyon zsúfolt volt és elég messze volt tőlünk (45 km). Egyszer azonban abszolút megérte a buszozást.