Ugorj át Horvátországból Velencébe!

Olaszország eléggé ismeretlen még számomra, hiszen csak Velencében jártam eddig. Éppen csak, hogy megkóstoltam azt is – hogy úgy mondjam. Mindössze egy fél napot töltöttünk el ott. Horvátországból, Medulin-ból ruccantunk át az olasz városba egy egynapos hajós kirándulás alkalmával. Nagy élvezet volt az egész, úgy, ahogy volt.

Már többször nyaraltunk az Isztriai félszigeten (nagyon szeretjük Horvátországot a férjemmel) és ezért épp ideje volt egy kicsit változtatni is a programon: ezért 2012-ben úgy gondoltuk, kipróbáljuk a hajós kirándulást Velencébe. Lépten-nyomon kínálták reklámjaikon a helyi turisztikai irodák. Ráadásul mázlisták is voltunk: szinte féláron kaptuk meg a két jegyet, ugyanis annyit gondolkoztunk azon, melyik nap is tegyük meg az utat, hogy végül egy hirtelen elhatározással záróra előtt 15 perccel tértünk be a kiszemelt irodába. Még volt két hely a másnap reggel induló hajóra és akcióban kínálták őket.  Azt hittük szerény kirándulás lesz, ám amikor kora reggel Póla kikötőjében megláttuk, micsoda katamaránnal fogunk utazni, nagyon megörültünk, különösen a párom, aki azt mondta, nagyon régen szeretett volna már ilyennel utazni. (Én szégyenszemre akkor hallottam először ilyesmiről.)

A katamaránunkA katamaránunk(Fotó: Laslavic Tímea)

Csendes volt az Adriai-tenger, nem voltak nagy hullámok. De a szokásosnál lassabban kellett haladnunk, ugyanis egy nagyon forró nap volt. Több, mint 20 fokos volt a víz és állítólag emiatt nem mehetett a szokásos sebességgel a katamaránunk, az Adriatic Jet. Sebaj, mi élveztük nagyon a hajókázást, nézelődtünk az ablakon keresztül, bent kellemesen hűvös volt a légkondinak köszönhetően, időnként pedig felmehettünk a teraszra is, hogy mélyen magunkba szívjuk a friss (és forró) tengeri levegőt.

(Fotó: Laslavic Tímea)

Az út alatt az idegenvezető szinte folyamatosan beszélt: angolul, németül, oroszul ecsetelte Velence történetét, a főbb látnivalókat, valamint a hasznos tudnivalókat. A minél nagyobb számú extra csomag eladása érdekében azonban mindenáron arról akarták meggyőzni a turistákat, hogy ha nem velük látogatjuk meg a várost és nem rajtuk keresztül vesszük meg az ebédünket, éhen, sőt szomjan is fogunk halni Velencében. Folyamatosan visszatért a témára:  dugig van minden étterem, egy pohár vízért is sorba kell állni, el fogunk tévedni stb. Mi nem ijedtünk meg és nem vásároltuk meg az extra (és borsos árú) csomagot, mivel a férjem már kétszer is járt korábban a városban és ismerte a terepet.

Érkezés a velencei lagúnábaÉrkezés a velencei lagúnába(Fotó: Laslavic Tímea)

Körülbelül 3 óra múlva, déltájban érkeztünk meg a velencei lagúnába. Rögtön a leszállás után fejbe kólintott a nagy hőség, de azonnal találtunk is ásványvizet a kikötő közelében lévő Billa üzletben, így nem kellett egy fél óráig sorba állnunk drága vízért – mint ijesztgettek – hanem folyamatosan tudtuk hidratálni magunkat séta közben. Igaz, itt éppen egy kólát fogok a kezemben..., de azt ritkán iszom egyébként!

(Fotó: Laslavic Tímea)

A Szent Márk (olaszul: San Marco) téren természetesen nem hagytam ki a galambok etetését. Ami egyébként tilos, ezért csak gyorsan „terítettem meg” nekik a gondosan elkészített kenyérmorzsával – és már ott is volt mellettünk egy önkéntes, aki szólt, hogy ezt nem szabad. Mentünk is tovább, megvolt az élmény és éppen elég fotó is készült.

És nem haltunk éhen sem, azonnal kaptunk enni egy szűk kis utca icipici, hangulatos teraszán, ahol életem legfinomabb lasagne-jét fogyasztottam el. Nagyon szeretem és a velencei különösen ízlett.

Nagyjából mindent láttunk, amit egy fél nap alatt meg lehetett nézni. A kikötőben megbeszélt találka előtti utolsó fél órát mégis egy ház tövében, árnyékban töltöttük el, a lépcsőkön ülve, mert nem volt már erőnk a tűző napon sétálni. És egy jó fél órát eltöltöttünk egy hűvös teraszon is, hideg sörrel.

(Fotó: Laslavic Tímea)

Nem közlekedtünk gondolán és a vaporettót sem próbáltuk ki.

A velencei lagúnában érkezéskor és távozáskor is döbbenet töltött el: akkora összevisszaságban közlekednek ott a különböző vízi járművek és olyan zsúfoltság van, hogy csodálkoztam, hogy nem láttam balesetet. Látszólag káosz van, de azért végül mindig szépen elhaladtak egymás mellett a kisebb-nagyobb járművek.

Már a kólás képen is látni, hogy jól lebarnultam séta közben – hiába szenvedtem annyit a tengerparton, ott nem volt olyan eredményes a napozás, mint Velencében, amikor nem is akartam barnulni. Este sajnos már pontosan lehetett látni, milyen ruha volt rajtam aznap. A visszaúton azt mondta az idegenvezető, hogy idén eddig ez volt a legforróbb nap Velencében. Jókor mentünk mi is – gondoltam...

(Fotó: Laslavic Tímea)

Az utazással együtt eltelt egy egész nap, de végül is szerintem éppen elég volt az a pár Velencében töltött óra. És megérte. Medulin és Velence között a távolság hajóval mindössze 130 km. Érdekességként említeném még meg, hogy miután képeket tettem fel a személyes facebook-oldalamra a kirándulásról, egy budapesti ismerősöm a következő évben rákeresett az interneten a katamaránra és horvátországi nyaralása alatt szintén befizetett egy ilyen útra – ugyanabban az irodában. Néhány hónappal később találkoztunk, és akkor mesélte el, mennyire élvezte a család az én facebookos képeim által ihletett  kirándulást.